torsdag 2 april 2009

Trafikfarlig

Det här med att jaga 365 foto, har nästan blivit en sjukdom för mig. Överallt letar jag tema. Som igår, när jag skulle hämta lilltjejen på dagis. Det tar ca en kvart att köra dit, enkel resa och då är förstås kameran med. Mot den klarblå himlen, ser jag ett flygplan göra ett sådant där vitt sträck. Jag är bara tvungen att stanna och se hur det blir med kameran. In med bilen lite till sidan och ut och knäpp bilder. Känner mig lite småtokig där jag står i vägkanten, men som tur är kommer det nästan inga bilar alls på den vägen. Bilden som blev, får representera tema 171, linjer.





Samma var det i lördags. Då var jag också ute med bilen och körde. Kom då över en järnväg och insåg att oj oj... här har jag ju allmänna komunikationsmedel.... måste förevigas.... så mitt på järnvägsbron saktade jag ner, nästan stannade och hissade ner bilrutan, tog en bild och körde vidare...

Så jag måste nog erkänna att när kameran följer med i bilen, är jag ingen bra bilförare, tyvärr.

1 kommentar:

  1. Ha-Ha!

    Gissa om någon känner igen sej själv EXAKT i din beskrivning!? :-D

    Visst blir man helt tema-skadad av 365 - i början kunde jag säkert 50 teman utantill, som ständigt fanns till reds bakom pannbenet om rätt motiv skulle dyka upp. Fast nu har jag tillfälligtvis kommit av mej lite med det där - men rätt vad det är tar det nog på igen! :-)

    Fina bilder, och förhoppningsvis inträffar det inga katastrofer nästa gång heller när du ser nåt från bilen som absolut tvunget måste förevigas - allt för konsten, heter det ju! ;-D

    Trevlig kväll! :-)

    SvaraRadera