onsdag 9 december 2009

Linslock blev foto

Igår skulle jag gå till NetOnNet för att köpa mig ett nytt linsskydd, eftersom det gamla kommit bort. Men när jag kom dit hade de inte öppnat än. Så därför tog jag en promenad i byn istället. Det var ju bra eftersom Ullared samhälle bjuder på många trevliga möjligheter till temabilder. Här är några av dem.





Det som Ullared är mest känt för är väl varken läskedryck eller clown, utan shopping.
Detta året med 365 foto, har ju varit ett läroår för mig. Jag har också lärt mig massor om min kamera och på rundan igår i Ullared, så lärde jag mig ännu lite mer. Det där med vitbalans har jag inte ägnat så mycket tanke åt tidigare. Men jag skulle fånga en gul vägg och det var helt omöjligt. Den blev bara vit. Typiskt nog så var det bland det sista jag gjorde, men det visade sig att om jag ställde in kameran på molnigt, så blev det faktiskt gult. Förmodligen hade alla färger blivit mycket bättre på alla bilder om jag valt vitbalans molnigt från början. Men som sagt, en lärdom att lära av. Bilden på den tråkiga väggen får bli tema bild 364 gult.Fler bilder kommer snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar