torsdag 22 januari 2009

4/365 tema 82 Restaurang

Här är det tre halvårsgamla kalvar som är på besök i kalvrestaurangen. Här serveras dagligen färskt ensilage och härligt sött och krispigt kraftfoder. Eftersom det är en restaurang av finare sort, får det bara plats till tre djur åt gången. De andra får vänta på sin tur.


Dessutom finns det så mycket att titta på när man är på denna finfina restaurang.

Eftersom jag är nybörjare och kameran och jag håller på att lära känna varandra, så tar det ett tag innan man kommer in i alla inställningar. Men det är ju lite det som är det roliga och 2009 ska bli mitt läroår och det är ju också därför som jag försöker ta bilder till alla de här utmaningarna. Så när jag skulle ta bilder på kalvarna i kalvrestaurangen, blev det lite misslyckanden först.

Jag började med blixt, vilket resulterade i lysande ögon. Jag stängde av blixten, men då blev det så lång slutartid att allt blev suddigt förstås. Jag testade då att ändra slutartiden, men det blev ju inte alls bättre, bara mörkt. Till slut kom jag på att jag kanske skulle kolla vad jag hade för iso inställning. Hmmm…. Iso 100. Det kanske går att justera…. vid iso 1600, blev bilderna som ovan, ganska bra. Så nu har jag lärt mig det =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar