fredag 16 januari 2009

Digital foto för alla

Nu har jag äntligen fått mitt första ex av tidningen Digital foto för alla. Har redan blädrat en del i den. Som nybörjare, gillade jag artikeln om telekonverter. Tål att funderas över lite.

I artikeln står det vad de kostar på ett ungefär och de verkar ligga mellan 1500 upp till 3600 till min canon, men ända upp till 6990 om man har en Nikon.

Verkar som det gäller att ha lite koll på bländarvärdet eftersom det påverkas en del. Med en 1,4X konverter förlorar man upp till 1,5 bländarsteg. Så det gäller att ha ett bra objektiv från början om man vill använda en konverter.

Men som sagt, jag ska fundera lite över om det är något jag vill ha i min kamera väska. Eller vill och vill, klart jag vill, men jag är rädd att jag måste välja vad jag ska ha först och om jag ska ha en konverter sedan, så måste jag kanske tänka på det redan när jag köper mitt nästa objektiv, så det passar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar