tisdag 24 februari 2009

Objektiv och himlakropp

Ja, nu var det länge sedan jag skrev. Har ganska många bilder egentligen, men har haft mycket annat att göra, så jag har inte hunnit lägga ut dem här.
Dessutom går jag och grubblar över objektiv. Har idag bara det objektiv som följde med kameran canon450d, men vill väldigt gärna ha lite mer prylar.
Om jag fått välja fritt hade jag valt två olika telezoom objektiv med bildstabilisator och ett macro objektiv. Men det kostar och pengar är inte min starka sida. Har nu sparat så att jag kanske kan köpa ett för ca 3000:-. Frågan är förstås vilket man ska välja. Macro är förstås trevligt och det vill jag väldigt gärna ha, men det är nog inte det första jag ska ha. Det står nog mest mellan canon EF-S 55-250/4-5,6 IS och Sigma AF 70-300/4-5,6DG APO Zoom Macro.
Canon för att det har bildstabilisering och Sigma för att det räcker längre bort och för Macro. Visserligen säkert mycket bättre med ett riktigt macro.
Med Sigmas alternativ känns det som att jag får lite av allt, inget toppen, men ändå något att börja med. Medan canon säkert är bättre på det det har. Väljer jag Sigma får jag ca 500:- över och det är ju också ganska bra.
Hmm…. som sagt, svåra val… Någon som har något råd?

Här kommer i alla fall en bild på en himlakropp, tema 43

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar