tisdag 24 mars 2009

lite test

Ja, som sagt var jag inte nöjd med kvaliteten på bilden efter att jag laddat upp den till blogger. När jag har bilderna här för mig själv, ser de bra ut, men så fort de kommer till blogger förlorar de massor. Jag funderarde på om det hade med storleken på själva fotot att göra. Jag brukar ju förminska alla mina bilder rejält för att de ska ladda fortare. Tycker att det räcker att bilden är på ca 400*200 pixlar när man ska lägga upp den.
Eftersom jag tyckte mig märka den dåliga kvaliteten på bilder som är avlånga på höjden, tänkte jag att det kanske beror på att blogger tycker att bredden på alla bilder ska vara typ 400 om man väljer stor. Därför kommer nu två bilder som är på höjden och har minst 400 pixlars bredd. Men då blir de också jätte jätte höga. Ska bli intressant att se vad blogger gör åt det.
Här kommer en ny bild på temat vägkorsning (160)


Och så samma som tidigare, temabilden till lila, fast nu bredare


1 kommentar:

  1. I have a Wordpress blog now but used to have Blogger and always uploaded images with the longest side 800 pixels. I am sorry you are frustrated.

    SvaraRadera